12 jarige Demi Peters 4e op internationaal damtoernooi in Ens (NOP)

De 12 jarige Demi Peters uit het Duitse Bunde is zaterdag 23 juni 4e geworden op het invitatie jeugddamtoernooi in Ens (Noordoostpolder). Clubgenoot Janick Lanting uit Bad Nieuweschans eindigde op de gedeelde 7e plaats samen met Siebe Kortleven uit Noordscheschut. Voor deze finale waren 12 jonge damtalenten uit Emmeloord, Kampen, Marknesse, Urk, Noordscheschut, Hoogeveen, Bad Nieuweschans en Bunde (Dld) uitgenodigd door “Stichting Aanzet”. Door de deelname van Demi Peters uit het Duitse Bunde kreeg dit toernooi zelfs een internationaal tintje. Onder toezicht van arbiter Piet Dijkstra werd een zogenaamd “rondtoernooi” afgewerkt met een speeltempo van “Fischer 15 + 5”. Dit vond plaats in “Het Wapen van Ens”, samen met het “World Cup damtoernooi” voor senioren. Kampioen werd de onderhand 9 jarig damtalent Matheo Boxum uit Emmeloord. Broer Naniël Boxum en Albert Hendrik Snijder uit Urk moesten nog een barrage spelen om de 2e en 3e plaats, onder een speeltempo van “Fischer 5 + 3”. Daniël won en pakte zilver. Na afloop werden de prijzen uitgereikt door de voorzitter van “Stichting Aanzet” IJsbrand Haven. De eerste 5 spelers in de eindrangschikking een standaard. De overige deelnemers een medaille. Overigens gingen alle deelnemers met een magnetisch dambord (van DAMZ!) huiswaarts. Demi Peters en Janick Lanting gaan zich de komende weken voorbereiden op het MTB Open jeugdtoernooi in Hoogeveen, waarvoor ze eveneens zijn uitgenodigd.

Eindstand Jeugd Open Flevoland
1., Matheo Boxum Emmeloord, 19 pnt