Onderlinge competitie Damclub Winschoten

Dinsdag 18 en woensdag 19 september werden door de leden van Damclub Winschoten onderstaande partijen gespeeld om het kampioenschap in het gebouw van SV Bovenburen. Dinsdagavond werden 5 partijen afgewerkt door de groep beginnende dammers en drie partijen door de middelbare schooljeugd. De jeugd van ca. 12 jaar oud wordt in eerste instantie onderwezen in de theorie, waarna echte oefenpartijen worden gespeeld met notatie. T.z.t. komt de klok bij de borden om de partijen compleet te maken. Woensdagavond werden nog 2 partijen afgewerkt, wat het totaal brengt op 10 partijen. Daarnaast kwamen op woensdagmiddag 19 september nog eens 10 leden op de training. Deze basisschoolleerlingen namen allereerst de theorie onder de loep, waarna onderlinge wedstrijden werden gespeeld om het geleerde in praktijk te brengen. Met een opkomst van in totaal 30 leden een geslaagde week.

Evert van Leeuwen – Sten Doddema 0 – 2
Andre Weersing – Anne Snoey 0 – 2
Anke Sijbesma – Richard de Rooy 0 – 2
Wim Westerbeek – Danny Krasnice 2 – 0
Harrie Molthoop – Jan Starke oefenpartij
Nickey Loots – Geert Lubberink afgebr.
Han Tuenter – Jamey Loots 2 – 0
Demi Peters – Dylano Stoter afgebr.
Marchinus Mulder – Geert Lubberink 0 – 2
Demi Peters – Han Tuenter 2 – 0

Proefexamen
Jamey Loots had ondertussen haar proefexamen “Wiersma zwart” met een voldoende. Richard de Rooy deed hetzelfde met “Sijbrands wit”. Zowel Jamey als Richard kunnen beide op voor het echte diploma.