Nieuws Damclub Winschoten

De leden van Damclub Winschoten schoven dinsdag 2 en woensdag 3 oktober wederom achter de tafel voor trainingen en de onderlinge competitie in het gebouw van S.V. Bovenburen. Dinsdagavond 2 oktober kwamen de 10 leden van de “beginnersgroep” tot onderstaande partijen en daarnaast kwam de groep jeugddammers in actie. De jeugddammers zijn momenteel bezig met het noteren van de partijen, om dit goed onder de knie te krijgen. Na verloop van tijd komt de klok daarbij, om deze discipline ook te beheersen. Woensdagmiddag 3 oktober kwamen de clubleden in de basisschoolleeftijd voor de training. Na het theoretische gedeelte werden ook hier oefenpartijen gespeeld om het geleerde in praktijk te brengen. Hier is Jona Bos uit Wedderveer begonnen aan het proefexamen “Wiersma zwart”. Woensdagavond 3 september werkten de gevorderde dammers tenslotte nog enkele partijen af.

Diplomadammen
Richard de Rooy uit Wedderveer is begonnen aan het examen “Sijbrands wit” en Jamey Loots voor “Wiersma zwart”. Het Wiersma diploma is genoemd naar de ex wereldkampioen Harm Wiersma uit het Friese Goutum en het Sijbrands diploma uiteraard naar de ex wereldkampioen Ton Sijbrands. Beide diploma’s kennen een wit en een zwart gedeelte.
Het zwart gedeelte duikt weer een stapje verder in de theorie. Uiteindelijk zijn 11 diploma’s te halen.

Demi Peters – Jamey Loots oefenpartij
Han Tuenter – Janick Lanting oefenpartij