Demi Peters klaar voor WK dammen pupillen meisjes

Het 12 jarig damtalent Demi Peters uit het Duitse Bunde is na een intensive voorbereiding klaar voor haar debuut op het WK dammen voor pupillen meisjes en reist zaterdag 27 oktober met het TeamNL KNDB naar Gomel in Wit Rusland. Demi heeft onderhand een grondige training achter de rug. Dat begon in mei met het NK pupillen meisjes, vervolgens het MTB jeugdtoernooi in Hoogeveen en deelname aan het Mello Koolmantoernooi in Groningen. Tevens zit Demi bij de Centrale Pupillen Training (CPT) in Huissen en de Centrale Meisjes Training (CMT) in Wageningen van de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB). Tenslotte wordt bij Damclub Winschoten aandacht besteed aan haar ontwikkeling. Samen met andere talenten worden op de dinsdagavond alle facetten van het dammen belicht. Tenslotte neemt Demi, als 2e jaars pupil, op de woensdagavond nog deel aan de onderlinge competitie van Damclub Winschoten. Deze WK titelstrijd staat onder auspiciën van de Wereld Dambond (FMJD) en is georganiseerd voor de categorieën welpen, pupillen, aspiranten en junioren. Voor alle disciplines zowel jongens als meisjes. De Nederlandse afvaardiging van TeamNL KNDB bestaat derhalve uit 23 leden onder aanvoering van teamchef Rik Keurentjes en coaches Alex Mathijssen, Ester van Muijen en Heike Verheul. De wedstrijden beginnen op zondagmiddag 28 oktober t/m 3 november. In elke categorie worden 9 ronden volgens het “Zwitsers systeem” gespeeld onder een speeltempo van “Fischer 80 minuten + 1 minuut”. Donderdag 1 november staat nog het WK Blitz op de planning met een speeltempo van “Fischer 3 minuten + 2 seconden”. De WK pupillen meisjes groep bestaat derhalve uit 34 meisjes, in de leeftijd van 11 t/m 13 jaar, waarbij de Nederlandse equipe wordt gevormd door Demi Peters (12 jaar), Fernande de Graaf (13 jaar) uit Renkum en Lisa Scholtens (13 jaar) uit Hoogeveen. Overigens pupillen zijn geboren in 2005 t/m 2007.