Femke Lutterop uit Winschoten naar WK jeugddammen

Category : Artikelen

De 9 jarige Femke Lutterop uit Winschoten neemt van 1 t/m 7 november deel aan het wereldkampioenschap dammen in de welpen categorie voor meisjes. Dit mondiale toernooi voor meisjes geboren in 2005 of later, speelt zich af in het Drentse Beilen, met als locatie de “Drenthehal”. Onder een speeltempo van “Fischer 80+1” worden vervolgens 9 ronden “Zwitsers” systeem afgewerkt. Nadat enige tijd geleden bij huize Lutterop de invitatie op de deurmat viel, werd kort daarop een gedegen trainingsprogramma samengesteld. Als lid van Damclub Winschoten heeft de jeugdcommissie deze mogelijk op zich genomen, Femke voor te bereiden op deze titelstrijd. Om tevens de broodnodige wedstrijdervaring op te doen neemt Femke a.s. zaterdag deel aan de Nationale Jeugddamdag in Heerde. Als laatste testcase komt de “Frieslandcup” in Drachten voor jeugdspelers over 14 dagen nog langs.

IMG_8994-1024x575 (1)