Damteam Winschoten 3 verliest nipt van Pekela 1

Zowel het derde als het vierde team van Damclub Winschoten moesten afgelopen dinsdagavond met drie invallers aantreden tegen respectievelijk Pekela 1 en Veendam 2
In dorpshuis “De Snikke” te Oude Pekela kwamen de Winschoters met twee invallers.
De vaste spelers Jacob de Groot en Hennie Medendorp werden deze avond vervangen door de reserves Harm Jan Oolders en Jan Starke. Desondanks boden de Winschoters veel tegenstand en verloren uiteindelijk nipt met 5-3. Jan Starke kwam een puntendeling overeen met Hemmo Jager en Harrie Molthoop won tegen Bert Begeman. In het vierde team werd vaste speler Anne Snoey vervangen door Nikolaus Schütte zur Wick. Het Winschoter kwartet dammers liet niet over zich heen lopen en vocht als leeuwen. Pas na 3 uur spelen  capituleerden de Winschoters en hadden de reserves van DC Veendam met 1-7 gewonnen.  Alleen bord 1 speler Marchinus Mulder sleepte een punt uit het vuur tegen Andries Meester. Na deze tweede ronde staat Pekela 1 met 2 gewonnen wedstrijden ongeslagen op de 1e plaats op de voet gevolgd door Veendam 2 dat één wedstrijd heeft gewonnen.

Gedetailleerde uitslagen

DC Winschoten 4  DC Veendam 2
1 Marchinus Mulder Andries Meester 1-1
2 Wijnold Broekema H.J. Grofsmid 0-2
3 Nikolaus Schütte zur Wick Freddie de Raad 0-2
4 Kobus Lap A. Bolwijn 0-2
Totaal     1-7
DC Pekela DC Winschoten 3
1 Gerard Tebbenhof Harm Jan Oolders 2-0
2 E. Hartman Frans de Groot 2-0
3 Hemmo Jager Jan Starke 1-1
4 Bert Begeman Harrie Molthoop 0-2
Totaal     5-3
Tussenstand 1e Klasse OGD
1 DC Pekela 2-4 10-6
2 DC Veendam 2 1-2 7-1
3 DC Winschoten 3 2-2 10-6
4 DC Meeden 2 1-0 3-5
4 DC Winschoten 4 2-0 2-14

Week 47 staat de 2e ronde in de hoofdklasse gepland.

DVK Groningen Veendam 1
Rhederweg Meeden 1