Damteams Winschoten 1 en 2 naar winst

Afgelopen dinsdagavond verraste Damclub Winschoten vriend en vijand door zowel met hun 1e als 2e team te winnen tegen respectievelijk Rhederweg en DVK Groningen. In het clubgebouw van speeltuinvereniging Bovenburen speelden beide teams hun eerste thuiswedstrijd in de Hoofdklasse van de Oost Groninger Dambond. Winschoten 2 had, gezien het ratingverschil, in DVK de zwaarste tegenstander, waarbij de Stadjers zich enigszins verslikten met een 6-2 nederlaag. “Invaller” Jan Starke opende voor de thuisclub de score tegen Lo de Hei (rating 693) met een gedegen overwinning. Daarna kreeg Dirk Wammes de puntendeling niet rond tegen Jan Aeilkema (rating 978). Nadat beide spelers een dam kregen, bouwde Jan Aeilkema zijn materiaalvoordeel uit naar winst. Johan Mulder zette Winschoten 2 weer op voorsprong na een vlekkeloze zege tegen niemand minder dan Bert Begeman (rating ca. 1100). Johan ontfutselde Bert op een gegeven moment 2 schijven hetgeen de basis legde voor de latere zege. Ben Dekens maakte de 6-2 zege compleet na een overwinning tegen Peter Bakker (rating ca. 1035). Winschoten 1 behaalde daarentegen een zuinige 5-3 overwinning tegen Rhederweg. Hier zette Ben Haan de Winschoters op een 2-0 voorsprong na winst tegen Chris Kranenborg, waarna Henk Prak remiseerde tegen Eise R. Schulting. Geert Lubberink en Arthur Kalverboer deelden daarna de punten hetgeen de tussenstand op 4-2 bracht. Gerco Lubberink bood tenslotte in een gunstige stand remise aan tegen J. Bos wat de 5-3 eindstand opleverde.

Gedetailleerde uitslagen

DC Meeden 2 DC Pekela 3-5
DC Winschoten 3 DC Winschoten 4 7-1
DC Winschoten 1 DC Rhederweg 5-3