Damtitel Winschoten 2 op massadamkamp

De traditionele massadamkamp in dorpshuis “De Snikke” te Oude Pekela is afgelopen dinsdagavond verrassend gewonnen door het tweede team van Damclub Winschoten. Naar dit evenement keken alle damliefhebbers reikhalzend uit en zagen dit als een verkapte reünie voor de komende viertallencompetitie die volgende week van start gaat. De Oost Groninger Dambond had alle 6 aangesloten damverenigingen te weten DVK uit Groningen, DC Meeden, DC Pekela, DC Rhederweg, DC Veendam en DC Winschoten uitgenodigd om met hun leden deel te nemen aan deze massadamkamp. Het uitgangspunt was met viertallen in te schrijven. Dat is grotendeels gelukt ware het niet dat desondanks 2 “combiteams” werden gevormd. Alleen Meeden kwam met één 5 tal aan de start. Om kwart voor acht kon voorzitter Gerard Tebbenhof uit Bellingwolde de 40 liefhebbers welkom heetten. Ondertussen had competitieleider Bé Brakels uit Ter Apelkanaal met een ingenieus systeem de dammers aan elkaar gekoppeld. Hierbij kwam elk teamlid uit tegen een ander clubteam. Het speeltempo bedroeg deze avond 55 zetten in 90 minuten. Na de 55 zetten en het verstrijken van de beschikbare tijd, werd de bedenktijd voor beide spelers met 15 minuten verlengd waarna de partij “uit” moest zijn. Na het optrekken van de kruitdampen hadden alleen de spelers van Winschoten 2 zeven punten vergaard, wat hen de welverdiende titel opleverde. Dit resultaat werd behaald met drie winstpartijen en een sterke remise van Dirk Wammes tegen Johannes Bultena van Veendam 1. Tevens sprong de uitmuntende winstpartij van Hennie Medendorp tegen Henk Doedens van DC Meeden 1 in het oog. Dat Johan Mulder en Ben Dekens hun partij wonnen lag in de lijn der verwachtingen. Het op papier sterker geachte DVK 1, Veendam 1, en Winschoten 1 volgden ex aequo met 6 punten op de tweede plaats. De teamleden Ben Dekens, Johan Mulder, Dirk Wammes en Hennie Medendorp van Winschoten 2 mochten uit handen van Gerard Tebbenhof de individuele prijzen in ontvangst nemen. De bijbehorende kampioensbeker krijgt een plaatsje in de prijzenkast van Damclub Winschoten. Competitieleider Bé Brakels attendeerde de aanwezigen nog op de komende damdagen, waarbij het sneldamtoernooi in Annen op 9 november allereerst zijn beslag krijgt.

6e titel
Met dit kampioenschap heeft damclub Winschoten sinds het jaar 2000 de 6e titel veroverd op de massadamkamp, met prolongatie van het kampioenschap in 2011 en 2012 rd.