Jeugd kan online dammen met “Veldheer”

Het merendeel van de bevolking is er heden ten dage steeds meer van doordrongen dat de pc toch iets toevoegt aan het leven van alle dag, waardoor de computer niet meer is weg te denken uit onze samenleving. Ouderen onder ons voelen niet zozeer de behoefte om hiermee om te gaan, de jeugd daarentegen groeit tegenwoordig op met dit gebruiksvoorwerp. Ook de Koninklijke Nederlandse Dambond speelt daar goed op in, door de jeugd maar ook de beginnende senior dammer de mogelijkheid te bieden online te oefenen tegen “Veldheer”. Daarom is dit een ideale sparringpartner om in je eigen vertrouwde omgeving de nodige wedstrijdervaring op te doen. Veldheer is daarom laagdrempelig en kan naar behoefte op 4 niveaus worden ingesteld. Grote voordeel hiervan is dat dit in je eigen tempo waar dan ook kunt gebruiken. Om de theorie eventueel bij te schaven kan natuurlijk ook keer een bezoek gebracht worden aan een damclub in de buurt. Bijkomend voordeel hiervan is dat een ervaren en geoefende clubdammer je beter tekst en uitleg kan geven van zowel de theoretische als de praktische kant van het dammen. Daarnaast is het spelen van toernooien van eminent belang om het damspel nog beter te beheersen. Tenslotte wordt binnenkort op de site van de KNDB de mogelijkheid geboden om online te oefenen met dam Z! en de Damserver. Tevens wordt één dezer dagen de vernieuwde versie van het boekje “Dammen ontdek het zelf” op de markt gebracht door Zorn uitgeverij. Hierin neemt mascotte “Pinky” je mee in wereld van het damspel. Al deze promotie artikelen vallen natuurlijk onder auspiciën van de KNDB.