Sneldammen voor 4 tallen in Annen

De 4 dambonden in de provincies Groningen en Drenthe organiseren op zaterdag 9 november een sneldam toernooi voor club viertallen in sporthal Lambers te Annen. De overkoepelde organisatie voor de Nieuwe Noorder Dambond, Provinciaal Groninger Dambond en de Oost Groninger Dambond genaamd SGD wil samen met de Drentse Dambond de damsport in het Noorden nieuw leven inblazen. Hierbij worden alle leden geïnviteerd met één of meerdere viertallen deel te nemen in het Drentse Brinkdorp. Afhankelijk van inschrijving wordt het evenement afgewerkt als “Rondtoernooi” of volgens het “Zwitsers” systeem. Het speeltempo is hierbij vastgesteld op “Fischer” 5 + 5. D.w.z. per partij 5 basisminuten aangevuld met 5 bonusseconden per zet. Het organiserende trio Feiko Stoppels van de NNDB, Herman Mulder van de PGD en Bé brakels van de OGD verwachten dat de 31 uitgenodigde verenigingen een even groot aantal viertallen gaan afvaardigen, waarbij virtueel wordt gewerkt met meerdere ratinggroepen. Dit initiatief is dit voorjaar ontsproten in het Jannes van der Wal Denksportcentrum in Groningen waar een gezamenlijke damdag werd georganiseerd door de Samenwerkende Groninger Dambonden.