Start competitie Oost Groninger Dambond

Begin november start de eerste ronde in de viertallen competitie van de Oost Groninger dambond. De 12 leden tellende Damclub “De Vriendenkring” (DVK) uit Groningen is dit nieuwe damseizoen op de algemene ledenvergadering van de OGD als 6e vereniging toegetreden tot de bond. De bond bestond tot dan toe uit, DC Oude Pekela, DC Meeden, DC Rhederweg, DC Veendam en DC Winschoten. Het bestuur van DVK verzocht de vergadering te mogen deelnemen in de hoofdklasse, hetgeen werd ingewilligd. Het walhalla van de OGD zal derhalve bestaan uit de volgende verenigingen, DVK, DC Meeden, DC Rhederweg, DC Veendam, DC Winschoten 1 en 2. Met vermelding dat Winschoten 2 als kampioen van de 1e klasse is gepromoveerd naar de hoofdklasse. De eerste klasse van de OGD wordt gevormd door DC Meeden 2, DC Pekela, DC Veendam 2, DC Winschoten 3 en 4. Het speeltempo in de viertallen competitie is reglementair bepaald op 50 zetten per 90 minuten, met daarna nog 15 minuten extra bedenktijd, waarna de partij beslist moet zijn. M.a.w. de partij duurt maximaal 3½ uur. De wedstrijden vinden plaats op de clubavond van het “thuisspelende” team en startten om 19.30 uur. Tenslotte verdedigd DC Meeden In de hoofdklasse haar titel.