DC Winschoten 50 % score

Gouden Leeuw Damtoernooi in Noordhorn

Het viertal van Damclub Winschoten debuteerde afgelopen donderavond op het Gouden Leeuw damtoernooi in Noordhorn. De plaatselijke damclub B.Z.N. organiseerde voor de 28e keer dit toernooi voor clubviertallen in het Westerkwartier. Elk teamlid werd door de organisatie gekoppeld aan een speler van een ander team. Rond 20.00 uur kon voorzitter Henk Scholte in Noordhorn een 8 tal teams verwelkomen in het Dörpshuis. De wedstrijden werden afgewerkt onder een speeltempo van 50 zetten in 90 minuten, met na de tijdcontrole nog 25 zetten in 30 minuten. Damgenootschap “Het Noorden” uit Groningen eiste de titel voor zich op. Het kampioensteam bestond uit Wouter Sipma, Nick Hoving, Bert de Jong en Johan Rademaker. Het Winschoter team dat werd gevormd door Johan Mulder, Dirk Wammes, Jan Starke en Geert Lubberink bezette met 2 zeges de 5e plaats.