Winschoten 2 herfstkampioen

Hoofdklasse Oost Groninger Dambond

Het tweede team van Damclub Winschoten blijft na een nipte 5-3 zege op Veendam verrassend koploper in de hoofdklasse van de Oost Groninger Dambond. Voor de tweede keer dit seizoen trad Winschoten 2 op in de basis opstelling. Deze “thuiswedstrijd” werd dinsdagavond afgewerkt in het clublokaal van speeltuinvereniging Bovenburen in Winschoten. Ben Dekens zette Winschoten na ongeveer een uur spelen op voorsprong na een zege tegen Albert Moorlag. Vrij snel daarna kwam Veendam langszij na een overwinning van Herman Mulder tegen Estefano Pedro. Estefano moest een “achterloper” bekopen met een damzetje van Herman Mulder. Johan Mulder bouwde daarna de tussenstand voor het “tweede” uit naar 4-2 na winst tegen Peter Helwerda. Johan kon in de overgang middenspel eindspel een beslissende combinatie uitvoeren. Via een puntendeling scoorde Dirk Wammes even later het verlossende 5e punt voor Winschoten tegen Bé Brakels. Met deze zege is Winschoten 2 herfstkampioen geworden. In het individuele klassement heeft Ben Dekens  na 4 wedstrijden een 100% score, gevolgd door Johan Mulder met 6 punten uit 3 partijen. De overige 2 wedstrijden in de 4e ronde van de hoofdklasse DC Rhederweg-DVK Groningen en DC Winschoten 1 – DC Meeden 1 worden week 51 afgewerkt.

Gedetailleerde uitslag

DC Winschoten 2   DC Veendam 1
1 Estefano Pedro Herman Mulder 0-2
2 Dirk Wammes Bé Brakels 1-1
3 Johan Mulder Peter Helwerda 2-0
4 Ben Dekens Albert Moorlag 2-0

Tussenstand Hoofdklasse Oost Groninger Dambond

1 DC Winschoten 2 4-7 20 bpt.
2 DC DVK Groningen 3-4 17 bpt.
3 DC Meeden 3-4 12 bpt.
4 DC Winschoten 1 3-2 11 bpt.
5 DC Veendam 4-2 10 bpt.
6 DC Rhederweg 3-1 10 bpt.