Winschoten na 7-1 winst terug in de race.

Hoofdklasse Oost Groninger Dambond
Het eerste viertal van Damclub Winschoten is na een enigszins geflatteerde 7-1 thuiszege tegen Meeden terug te vinden in de subtop van de hoofdklasse in de Oost Groninger Dambond. Basisspeler Ben Haan was dit keer nog niet inzetbaar, waardoor Ben Dekens het viertal completeerde. Ben zette aan het vierde bord na 9 zetten, Winschoten op voorsprong met een verborgen “Haarlemmer” in de wedstrijd tegen Wubbo Gernaat. Deze combinatie leverde Ben 2 schijven winst op. Ettelijke zetten later maakte Ben het karwei af met een 8 zetten diepe damzet, waarna Wubbo capituleerde. Daarna bouwde Henk Prak voor de thuisclub de voorsprong uit naar 4-0. Tegenstander Egbert Wieringa combineerde naar dam maar zag een 6 tal zetten later de tegencombinatie van Henk niet aankomen
De overgebleven stand was daarna voor Egbert ontoereikend voor een goed resultaat.
Geert Lubberink pakte vervolgens het 5e punt tegen Klaas van der Laan. Klaas dacht het eindspel via een forcing te kunnen beslissen, echter in de stand zat een verrassende combinatie waarmee Geert een puntendeling afdwong. In het middenspel daarentegen kon Geert zijn verkregen schijfwinst niet behouden, na een verkeerde voortzetting. Tenslotte pakte de 18 jarige junior Gerco Lubberink nog de volle buit tegen niemand minder dan Siert Doedens. Gerco wikkelde deze partij in het eindspel keurig af naar winst. Met deze uitslag is Winschoten 1 een plaatsje opgeschoven naar de 3e stek in het tussenklassement achter het op papier ongenaakbare DVK uit “Stad”. Damclub Meeden is door dit resultaat gedeelde 3e met 5 bordpunten minder. DC Meeden had een bliksemstart. Met 2 zege tegen Veendam en Rhederweg stond het ongeslagen aan de leiding. Echter na twee 7-1 nederlagen tegen DVK en Winschoten 1 is de kampioen van vorig seizoen voorlopig weggezakt naar de gedeelde 3e plaats.

DC Winschoten 1 DC Meeden 1
1 Geert Lubberink Klaas van der Laan 1-1
2 Henk Prak Egbert Wieringa 2-0
3 Gerco Lubberink Siert Doedens 2-0
4 Ben Dekens Wubbo Gernaat 2-0

Tussenstand Hoofdklasse Oost Groninger Dambond

1 DC Winschoten 2 4-7 20 bpt.
2 DC DVK Groningen 3-4 17 bpt.
3 DC Winschoten 1 3-4 12 bpt.
4 DC Meeden 3-2 11 bpt.
5 DC Veendam 1 4-2 10 bpt.
6 DC Rhederweg 3-1 10 bpt.