Viertal Damclub Winschoten 1 wint tegen Veendam 2

Dinsdagavond 11 november behaalde het eerste viertal van Damclub Winschoten een nuttige 6-2 overwinning tegen Veendam 2 in de hoofdklasse van de Oost Groninger Dambond. In het gebouw van speeltuinvereniging Bovenburen in Winschoten zette wedstrijdleider Harrie Molthoop om 19.30 uur de klokken in werking, onder een speeltempo van 55 zetten in 90 minuten. Voor het 1e viertal van Winschoten zijn beschikbaar: Marchinus Mulder, Henk Prak, Ben Dekens, Ben Haan, Gerco Lubberink, Johan Mulder, Jacob Pronk en Geert Lubberink. Theoretisch mogen natuurlijk alle leden van de damclub in het 1e spelen, echter genoemde acht spelers mogen reglementair niet in het 2e team uitkomen. Teamleider Jacob Pronk wil alle acht spelers de komende 8 wedstrijden laten rouleren. Winst was er voor Ben Haan en Ben Dekens, aangevuld met 2 remises van Gerco Lubberink en Geert Lubberink. Met dit resultaat staat Winschoten ongeslagen op de 2e plaats achter Veendam 1. Donderdag 27 november speelt Winschoten haar 2e wedstrijd “uit” tegen De Vriendenkring (DVK) uit Groningen.

Gedetailleerde uitslag

DC Winschoten 1 DC Veendam 2