Damclub Winschoten 2 wint met 6-2 van Meeden 2

In de eerste klasse van de Oost Groninger Dambond is de wedstrijd Meeden 2 – Winschoten 2 geëindigd in 2-6. In het plaatselijke dorpshuis was er, in deze streekderby, winst voor Jan Starke en Harrie Molthoop, aangevuld met 2 nuttige remises van Frans de Groot en Jacob de Groot. De zege had nog hoger kunnen uitvallen, maar Jacob de Groot kon zijn voordelige eindspel net niet naar winst voeren. Door deze zege is Winschoten 2 op een keurige 2e plaats geëindigd in de eerste klasse van de OGD.

Individuele klassement
Jan Starke 5-7
Dirk Wammes 3-5
Jacob de Groot 5-4
Harrie Molthoop 6-4
Frans de Groot 5-3

Jan Starke en Dirk Wammes, als invaller, bleven ongeslagen in deze klasse.
Teamleider Jan Starke stelde het team samen met de basisspelers, Frans de Groot,
Jacob de Groot, Harrie Molthoop, waarbij Dirk Wammes als reservespeler fungeerde.

Gedetailleerde uitslag

DC Meeden 2 - DC Winschoten 2
1. Henk Doedens – Jan Starke 0-2
2. Sipke Steenstra – Jacob de Groot 1-1
3. Henk Veldman – Frans de Groot 1-1
4. Gerard Kamminga – Harrie Molthoop 0-2

Stand 1e klasse OGD
1. Rhederweg 5-10 34 bp kampioen
2. Winschoten 2 6-6 23 bp
3. Meeden 2 6-4 17 bp
4. Pekela 5-2 14 bp

Rhederweg promoveert hiermee naar de hoofdklasse waar het, gezien de speelsterkte, ook thuishoort.
Alleen de wedstrijd Rhederweg – Pekela staat voor donderdagavond 12 februari op het programma.