Jan Starke uit Oude Pekela start met remise in Gronings Kampioenschap dammen.

Donderdag 21 september is in de Provincie Groningen gestart met het persoonlijk provinciaal kampioenschap (PPK) dammen in de hoofd- en 1e klasse. In de 1e klasse bestaat het deelnemersveld uit, Jack Westerdijk uit Delfzijl, Anko Sterenberg uit Uithuizen, Joop van der Heide Uithuizen, Eddy Groenhagen uit Warffum, Fenno Werkman uit Baflo, Gezinus Bottema uit Warffum, Rudolf Schwab uit Westeremden en Jan Starke uit Oude Pekela. De wedstrijden worden afgewerkt op de clubavond van DV Warffum en Damgenootschap Het Noorden in Groningen. De eerste ronde werd donderdag afgewerkt in restaurant “Bij Moeders” in Warffum. In dit zogenaamde “rondtoernooi” is het speeltempo vastgesteld op “Fischer 40 + 1”. Gezinus Bottema verdedigd hierbij zijn titel, waarbij deze wedstrijden meetellen voor het ratingpunten klassement. De 36 jarige Jan Starke uit Oude Pekela startte met een ruime puntendeling tegen Anko Sterenberg. In de 2e ronde ontmoet Jan Starke de koploper Rudolf Schwab.

Uitslagen 1e ronde 1e klasse

Eddy Groenhagen – Fenno Werkman 1 – 1