Groningers dammen om persoonlijke titel

Vrijdagavond 7 oktober start het Persoonlijk Provinciaal Kampioenschap dammen (PPK) voor senioren in de Provincie Groningen. De hoofd-, en eerste klasse tellen respectievelijk 6 en 9 deelnemers, met als wedstrijdvorm een zogenaamd rondtoernooi onder een speeltempo van “Fischer 40 minuten + 1 minuut per zet”. De titelverdedigers zijn in de hoofdklasse Jakob Pronk uit Winschoten en in de eerste klasse Jack Westerdijk uit Delfzijl.

In de hoofdklasse nemen deel uit Groningen: Bert de Jong, Johan Rademaker en Danny Staal (MF), uit Winschoten: Jakob Pronk, uit Baflo: Nico Werkman en uit Kantens:  René Wijpkema. In de eerste klasse strijden uit Groningen: Marinus Damkat, Folkert Eerdmans, Renie Jas en Bob van der Mark, uit Delfzijl: Jack Westerdijk, uit Baflo: Fenno Werkman, uit Kropswolde: Johan Mulder, uit Oude Pekela: Jan Starke en uit Westerlee: Han Tuenter. De wedstrijden worden afgewerkt op de clubavonden van de damverenigingen uit Warffum (donderdagavond), Groningen (Damgenootschap Het Noorden op vrijdagavond) en Winschoten (woensdagavond). MF staat overigens voor Landelijk Meester dammer.

Eerste ronde

De 1e ronde op vrijdag 7 oktober vindt plaats in het “Kostverloren Kwartier” in de Groningse wijk Kostverloren en begint om 19.30 uur.

Hoofdklasse
Bert de Jong René Wijpkema
Jakob Pronk Nico Werkman
Johan Rademaker Danny Staal (MF)