Erediploma KNDB uitgereikt aan Geert Lubberink

Voor aanvang van de Algemene Ledenvergadering heeft Nico Werkman,  voorzitter van de PGD, het erediploma van de KNDB uitgereikt aan Geert Lubberink vanwege zijn grote verdiensten voor de damclub Winschoten en de ontwikkeling van de damsport in de breedste zin.

Nico memoreert aan de tientallen jaren die Geert al actief is in de damsport, begonnen bij Pekelsma Nieuw Amsterdam (jeugdopleidingen opgezet, talentontwikkeling, schooltoernooien), in 2012 werd Geert lid van het Noorden waar hij enkele jaren speelde in het 2e tiental.

Uiteraard waren er bloemen voor echtgenote Annelies uitgereikt door voorzitter Han Tuenter.

DC Winschoten (vanaf 1990)

Al vrij snel na zijn lidmaatschap werd Geert de spin in het web, jeugddammen werd opgepakt, toernooien schooldammen, Geert was de chauffeur voor toernooien, damles voor de jeugd op woensdagmiddag en midden jaren negentig werd hij secretaris van de vereniging. De eerste jaren richtte hij zich op de ontwikkeling van de OGD en SGD (‘wilde bonden’) en de jaarlijkse massakamp.

Geert was ook de aanjager van aansluiting bij de KNDB van het tiental dat vanaf seizoen 2014/2015 deelnam aan de nationale competitie. Bijgevolg was dat Geert (wie anders?) na elke wedstrijd een verslag maakte voor de regionale pers en later (tot de dag van vandaag) voor de website van de damclub. Geert regelde de zaal, zette de stoelen, tafels, borden, klokken en schijven klaar.

Elke woensdagmiddag is hij present in De Klinker voor jeugddammen en natuurlijk schrijft hij elke week een kort verslagje voor het cultuurhuis!

In Winschoten wordt jaarlijks de Dag van het Park gehouden, een evenement waar verenigingen en clubs zich kunnen presenteren. Jaarlijks staat Geert met groot enthousiasme bij een groot dambord in het park, van ’s ochtends vroeg tot het afbreken van de stand.

Onnodig te zeggen dat Geert de koffie zet op de clubavonden, de borden klaar zet etc. en passant de afwas niet laat staan en hij  regelt (gezamenlijk) ook nog de opstelling van het achttal!

Kortom gezien zijn jarenlange inzet voor de damsport in de regio en de jeugd en bovenal de damclub Winschoten is dit erediploma een erkenning en waardering voor zijn jarenlange en onvermoeibare inzet!