Damclub Bad Nieuweschans succesvol op toernooi in Annen

Richard de Rooy uit Wedde, Grieko Kruijer uit Wedderveer en Anke Sybesma uit Winschoten zijn afgelopen zaterdag 8 november op het Derk Venema damtoernooi in de prijzen gevallen. Het geheel speelde zich af in de Burgemeester Lambers hal in het Drentse Annen. De organisatie berustte bij de vier noordelijke dambonden: DDB, PGD, N.N.D.B., en de OGD. De bonden werden hierbij vertegenwoordigend door het trio Feiko Stoppels (NNDB) uit Muntendam, Herman Mulder (PGD) uit ter Apel en Bé Brakels (DDB en OGD) uit Ter Apelkanaal. Het drietal had als vanouds een goed toernooi georganiseerd. Het DVT toernooi is in het leven geroepen om de minder getalenteerde dammers ook een kans te geven, in de prijzen te vallen. Een goed voorbeeld hiervan is Derk Venema uit Scheemda, waar het toernooi naar is genoemd. Als lid van DC Veendam werkt Derk elke week met veel plezier zijn partijen af. Resultaten zijn Derk vooralsnog voorbij gegaan, echter de spelvreugde gaat boven alles. Winnares werd Avylon Herz uit Hoogezand, 2e Derk Venema uit Scheemda en 3e Richard de Rooy uit Wedde. 4e Edwin Fokkinga uit Noordhorn. Grieko Kruijer uit Wedderveer werd 5e en Anke Sybesma uit Winschoten legde tenslotte beslag op de 6e plaats. Richard de Rooy, Grieko Kruijer en Anke Sybesma zijn alle drie lid van de vorig jaar opgerichte damclub Bad Nieuwschans. De vaste kern dammers van Damclub Bad Nieuweschans, die allen woonachtig zijn in het grensdorp, konden deze editie om uiteenlopende redenen niet deelnemen.