Damclub Winschoten 2 na 6-2 zege op Pekela terug in subtop

Het tweede team van Damclub Winschoten heeft na de 6-2 zege op Pekela, een flinke sprong gemaakt in het klassement van de 1e klasse in de Oost Groninger Dambond. Na deze inhaalwedstrijd in het gebouw van speeltuinvereniging Bovenburen, belande Pekela op de laatste plaats en nestelde Winschoten 2 zich op de 2e plaats in deze viertallen competitie. Dirk Wammes en Harrie Molthoop legden de basis voor deze overwinning en pakten de punten tegen respectievelijk Gerard Tebbenhof en Bert Begeman. Harrie had een lokzet in de stand gevlochten, waar Bert na rijp beraad gretig gebruik van maakte. Na deze 4-0 voorsprong vulden Jan Starke en Jacob de Groot dit beide aan, met een puntendeling tegen Hemmo Jager en E. Hartman, wat de eindstand op 6-2 bracht.

Inhaalwedstrijd
Deze inhaalwedstrijd stond gepland op 4 november, maar kon toen wegens ziekte geen doorgang vinden. Met deze wedstrijd is de eerste competitiehelft in de eerste klasse afgesloten en staat Rhederweg met een 100% score op de eerste plaats. Rhederweg kwam ruim 50 jaar uit in de hoofdklasse van de OGD. Nadat Rhederweg de laatste tijd aan kracht heeft ingeboet en als zodanig afgelopen seizoen degradeerde uit de hoofdklasse, is terugkeer in het “walhalla” van Oost Groninger Dambond een kwestie van tijd.

Gedetailleerde uitslag

DC Pekela DC Winschoten 2