Jacob Pronk sneldamkampioen van DC Winschoten

Jacob Pronk uit Winschoten is dinsdagavond op de laatste clubavond van het jaar winnaar geworden van het intern sneldamtoernooi bij Damclub Winschoten. In het gebouw van Speeltuinvereniging Bovenburen schoven die avond 14 leden achter de borden voor een “rapid” toernooitje. Bij dit spelgenre heeft de klok een nadrukkelijke rol. De 7 ronden “Zwitsers” systeem werden namelijk afgewerkt onder een speeltempo van “Fischer 5+5” Hierbij kreeg elke speler 5 basisminuten tot zijn beschikking, aangevuld met 5 seconden bonus per zet. De “toernooimanager” zorgde er voor, dat na elke ronde, spelers met gelijk aantal punten aan elkaar werden gekoppeld. Tweede en derde werden respectievelijk junior Gerco Lubberink en Henk Prak, beide uit Winschoten.

Gedetailleerde uitslag

1. Jacob Pronk Winschoten