Damtitel in Oldambt naar Jari Sibma en Cayn Nomden

Afgelopen woensdagmiddag vond in het gebouw van speeltuinvereniging Bovenburen in Winschoten het persoonlijk damkampioenschap voor basisschoolleerlingen in de gemeente Oldambt plaats. Er werd gestreden in 2 categorieën, namelijk groep 5/6 en groep 7/8. Na 7 ronden “Zwitsers” systeem kwamen de 9 jarige Jari Sibma uit Blijham en de 10 jarige Cayn Nomden uit Winschoten als winnaar naar voren bij respectievelijk de welpen en pupillen. In groep 5/6 werd Thijmen Sibma uit Blijham 2e en Glenn Bisschop uit Winschoten derde. In groep 7/8, pakte Merel Sibma uit Blijham een keurige 2e plaats, net voor Armando Doddema uit Winschoten die 3e werd. Uiteindelijk hadden zich 22 jongens en meisjes ingeschreven voor deze titelstrijd, als vervolg op het onlangs gehouden scholendamtoernooi in OBS “De Bouwsteen” in Finsterwolde. Daarnaast mochten ook de jeugdleden van Damclub Winschoten zich inschrijven. Na afloop werden de prijzen uitgereikt door Harrie Molthoop en Jan Starke. De organisatie was in handen van Damclub Winschoten.

Damdiploma
Tevens werden de jongens en meisjes, die nog niet op de jeugdafdeling van de damclub zitten, uitgenodigd, om op te gaan voor hun eerste “Van der Wal damdiploma” dat volgende week op woensdagmiddag in dezelfde locatie begint. In deze cursus wordt in de eerste plaats aandacht besteed aan de grondbeginselen van het dammen. Naarmate de cursus vordert wordt er dieper op de theorie ingegaan. Het examen staat gepland op 27 mei 2015.

Eindstand welpen groep 5/6

1. Jari Sibma 14 pnt