Dammen op “Dag van het Park”

De laatste zondag van mei vormt het Rosarium en het achterliggende Stadspark in Winschoten wederom als decor voor de “Dag van het Park”. Op dit evenement tonen 26 sportclubs uit de gemeente Oldambt de bezoekers tussen 13.00 uur en 17.00 uur hun tak van sport. Tevens wordt het geheel gecompleteerd met zang en dans. Daarnaast geeft stadsomroeper Geert Veen met zijn gevolg acte de présèance. Marketing Oldambt heeft als organisatie een diversiteit aan sportverenigingen aan zich weten te binden. Doel van deze 11e editie is overigens, de bewoners meer bewust maken van het groen in hun leefomgeving. De combinatie van Rosarium, Stadspark en de ligging van de kinderboerderij maakt deze locatie, bij uitstek, geschikt om de sport onder de aandacht van het publiek te brengen. Als nevenactiviteit is er voor de kinderen bijvoorbeeld schminken, een ballonnen clown, een springkussen, met als toetje “een ritje met paard en wagen”. Damclub Winschoten draagt, voor de 6e keer, haar steentje bij om deze denksport onder de aandacht te brengen. Traditiegetrouw staat de crew van Damclub Winschoten met hun demonstratiebord van 3 bij 3 meter op de driesprong bij het hertenkamp.