Dammer Wouter Sipma succesvol bij Sibma’s in Blijham

De missie van de 22 jarige Wouter Sipma uit Groningen was op het damfeestje bij de familie Sibma in Blijham zaterdag 27 juni meer dan geslaagd. De Internationaal Meester Wouter Sipma verzorgde, ter promotie van de damsport, een simultaanseance tegen 19 jongens, meisjes, ouders en kader van Damclub Winschoten. Na 1½ uur spelen moest het merendeel van de enthousiaste deelnemers echter berusten in een verliespartij, doch de 11 jarige “thuisspeelster” Merel Sibma sloot haar partij af met een keurige overwinning. Van het kader kwam Geert Lubberink tot een puntendeling. Met dit resultaat kwam Wouter Sipma, als WK-ganger, tot een scoringspercentage van ruim 92%. Tenslotte werden alle jeugdleden nog vereeuwigd in de sponsorshirtjes.

Initiatief familie Sibma
Winst was er verder voor alle 39 aanwezigen die dit “feestje” samen tot een succes hebben gemaakt. Ook nu weer kwam het initiatief voor deze 2e sessie van de familie Sibma.
Ze hadden enige tijd geleden namelijk alle jeugdleden met ouders en kader geïnviteerd om het damseizoen van de jeugdafdeling bij Damclub Winschoten met een gezellig samenzijn af te sluiten. Daarbij fungeerde de tuin bij hun huis in Blijham als decor. In deze geweldige ambiance kwam de “American Party” uitstekend tot zijn recht en viel bij iedereen in de smaak. Bij een gevarieerd aanbod aan producten (lees lekkernijen), was er uiteindelijk voor elk wat wils. Van koude gerechten tot de warme hap. Het geheel werd traditiegetrouw afgesloten met een (ijs) toetje van Nicolai’s Steekijs uit Winschoten.

Sponsorshirtjes
Het initiatief tot het voeren van shirtreclame kwam uit de koker van Nicolai Nomden van “Nicolai’s Steekijs”. In het voorjaar werd gekozen voor een wit poloshirt met op de achterzijde het logo van “Nicolai’s Steekijs” en aan de voorzijde het logo van Damclub Winschoten. Het tenue komt bij officiële wedstrijden uit de kast om tevens op deze manier de damsport te promoten. Als spontane actie werd het zelfs gedragen tijdens de avondwandelvierdaagse van Winschoten door 5 leden van de familie Sibma en damfanaat Glenn Bisschop.

Succesvol seizoen
De jeugdafdeling van Damclub Winschoten kan bogen op een succesvol seizoen. Individuele NK finalisten waren Cayn Nomden bij de welpen algemeen, Amanda Lich en Britt Jeths
bij de pupillen meisjes. Het schoolteam van OBS “De Tweemaster” uit Winschoten werd gedeeld derde in de categorie welpen voor Basisschoolleerlingen met de teamleden Thijmen Sibma, Jari Sibma, Stan Sibma, Cayn Nomden en Glenn Bisschop. Alle vijf zijn namelijk lid van de jeugdafdeling van Damclub Winschoten. Het pupillenteam werd 5e op het NK voor clubteams. Op de twee noordelijke jeugdtoernooien werden eveneens 1e prijzen behaald. Merel Sibma ontving de wisselbeker van het Open Groninger Jeugdkampioenschap (OGJK) dat zich vorig jaar 25 oktober afspeelde in Winschoten. Jari en Thijmen Sibma mochten tenslotte de wisselbeker van Drentse Dambond Cup (DDB cup) een jaar in de prijzenkast zetten. Als voorzetje op het nieuwe seizoen neemt de 9 jarige Femke Lutterop uit Winschoten deel aan het WK dammen voor welpen meisjes van 1 tot 7 november in Beilen.