Nationale damcompetitie voor KNDB 10 tallen van start

De Landelijke damcompetitie gaat zaterdag 17 september, klokslag 12.00 uur, weer van start met 122 tientallen in de ere-, hoofd-, eerste- en tweede klasse. De 2e klasse A wordt louter gevormd door Friesche- en Groningse clubs, namelijk Damcombinatie Fryslân 2 uit Oenkerk. Bezint Eer Gij Begint (BEGB) Britsum, Huizum 2 uit Leeuwarden, Sneker Damclub (SDC), Heerenveen 3 uit Mildam, Roden/Leek 2, Troch Tinken Sterk (TTS) uit Surhuisterveen, Damgenootschap Het Noorden 2 uit Groningen, Damvereniging Warffum, Provinciaal Gronings Tiental (PGT) uit Delfzijl en Damclub Winschoten. Winschoten heeft met een gemiddelde rating van 1011 punten, “op papier”, het sterkste 10 tal.

Programma 1e ronde 17 september 2e klasse A
Fryslân 2, – Warffum
Huizum 2, – PGT
Britsum ,- Surhuisterveen
Heerenveen 3, – Het Noorden 2
Sneek, – Winschoten

Basisteam Winschoten
Het basisteam van het Winschoter senioren 10 tal zoals we dat tegenkomen in het “rode boekje” van de KNDB, wordt gevormd door: Ben Dekens, Ben Haan, Gerco Lubberink, Johan Mulder, Katrinus Posthumus, Henk Prak, Jakob Pronk, Jan Starke, Martin Viel en Geert Lubberink.