Damclub wint nipt met 5 – 3 tegen Meeden 2

In de eerste klasse van de Oost Groninger Dambond (OGD) heeft het viertal van Damclub Winschoten dinsdagavond 22 november met 5 – 3 gewonnen tegen Meeden 2. Marchinus Mulder opende de score met een puntendeling tegen Sipke Steenstra. Daarna zette Jan Starke Winschoten op voorsprong met een overwinning tegen 1e bordspeler Henk Doedens. Jan legde met een damcombinatie in het middenspel de basis voor de overwinning. Met de daaropvolgende dreigende schijfwinst, wikkelde Jan de wedstrijd af met een gedegen combinatie. Jacob de Groot kon daarna niet verhinderen dat Henk Veltman de stand weer gelijk trok, naar 3 – 3. Jacob kon zijn “korte vleugel” niet lekker ontwikkelen, waarna Henk hier druk op ging uitoefenen. De stand bood daarna voor Jacob te weinig compensatie om een goed resultaat te boekken. Frans de Groot won tenslotte in een vloeiende stijl tegen Gerard Kamminga en bracht de eindstand op 5 – 3. Met louter positiespel van Frans de Groot kon Gerard Kamminga geen vuist maken.

Gedetailleerde uitslag
DC Winschoten DC Meeden 2