Winschoten na 2 – 6 winst tegen Meeden nieuwe koploper 1e klasse Oost Groninger Dambond

Maandagavond 6 februari nam Damclub Meeden als koploper in de 1e klasse van de Oost Groninger Dambond (OGD) het op tegen de numero 2 Damclub Winschoten. Het viertal van Winschoten wist uiteindelijk in het plaatselijke dorpshuis met 2 – 6 te winnen. Winstpartijen waren er voor Marchinus Mulder, Jan Starke en Geert Lubberink. Met deze zege bezet Winschoten nu de eerste plaats op de voet gevolgd door Damclub Veendam 6 wedstrijdpunten en 23 bordpunten, Damclub Meeden 6 punten en 20 bp. Op dinsdagavond 7 februari legde Veendam 2, Pekela met 7 – 1 over de knie.

Wedstrijdverloop

Marchinus Mulder kwam na 1 uur spelen via de “Bomzet” een schijf voor tegen Henk Veldman, dat een goede basis legde voor de latere overwinning. Even daarna kon “invaller” Geert Lubberink een Bomzet uitvoeren tegen Sipke Steenstra. Met deze schijfwinst kwamen de eerste punten op het scorebord. Marchinus bouwde dat later uit naar 0 – 4. Frans de Groot had in de tussentijd een gewonnen stand op het bord gebracht tegen Gerard Kamminga. Een 0 – 8 leek in het verschiet. Echter na een 10 tal zetten moest Frans met een verrassende vangstelling zijn dam inleveren. De overgebleven stand bracht te weinig compensatie voor een goed resultaat. Ondertussen had Jan aan bord 1 schijfwinst behaald tegen Henk Doedens, dat Jan feilloos uitbouwde naar winst.

Gedetailleerde uitslag
DC MeedenDC Winschoten
1., Henk Doedens, – Jan Starke, 0 – 2
2., Sipke Steenstra, – Geert Lubberink, 0 – 2