Damclub Winschoten pakt dubbel op massadamkamp

Dinsdagavond 7 november luidde de Oost Groninger Dambond (OGD) in MFC “De Binding” het nieuwe damseizoen in. Hiervoor werden alle aangesloten damverenigingen uitgenodigd te weten: DVK Groningen, Veendam, Pekela, Meeden, Rhederweg en Winschoten. Onder een speeltempo van 50 zetten in 1½ uur, werden de teamleden van de vier- en vijftallen door competitieleider Bé Brakels, gekoppeld aan een speler van een ander team. Kampioen werd Winschoten 1 dat bestond uit Jakob Pronk, Henk Prak, Gerco Lubberink en Geert Lubberink. Bij de beginnende dammers pakte Winschoten 1 eveneens de titel. Dit team werd gevormd door Richard de Rooy, Chanella Huft, Evert van Leeuwen en Anke Sijbesma.

Wedstrijdverloop
Voor Winschoten 1 was er winst voor Jakob Pronk, Henk Prak en Geert Lubberink, tegen respectievelijk Johan Mulder van DVK Groningen, Henk Veltman DC Meeden en Hemmo Jager van DC Pekela, aangevuld met een remise van Gerco Lubberink tegen Bert Begeman van DVK Groningen. Winschoten 2 behaalde een knappe 50% score met zeges van Marchinus Mulder tegen Annie Brakels van DC Pekela en Dirk Wammes tegen Tom Huizinga van DVK Groningen. Han Tuenter kwam net iets tekort tegen Ab de Groot van DC Pekela en Harrie Molthoop maakte in het eindspel een verkeerde inschatting tegen N.J. Deekens van DC Pekela. Hiermede bezette Winschoten 2 de gedeelde 3e plaats.

,Eindstand
1. Damclub Winschoten 1, 4 – 7
2., DVK Groningen, 6 – 5
3., Damclub Pekela 1, 4 – 4
,Damclub Winschoten 2, 4 – 4
5., Damclub Meeden, 4 – 2
Damclub Pekela 2, 4 – 2

Finale Winschoten 1 – Winschoten 2
Bij de beginnende dammers sloot Winschoten 1 de finale af met een 6 – 2 zege op Winschoten 2. Voor Winschoten 1 wonnen Richard de Rooy, Evert van Leeuwen en Anke Sijbesma tegen respectievelijk Grieko Kruijer, Kobus Lap en Tjerk Loots. Debutante Chanella Huft moest de punten laten tegen Wim Westerbeek.

Prijzen
Bij de beginnende dammers werden de prijzen, een medaille in cassette, uitgereikt door Jan Starke als bestuurslid van de OGD. Bij de gevorderden verzorgde Gerard Tebbenhof de prijsuitreiking.