Wim Bremmer deelnemer damtoernooi in Winschoten

Zaterdag 31 maart neemt de 55 jarige Wim Bremmer uit Leidschendam deel aan het damtoernooi in Winschoten, georganiseerd door de gezamenlijke dambonden, namelijk de Drentse Dambond (DDB) Provinciaal Groninger Dambond (PGD) en de Oost Groninger Dambond (OGD). De landelijk bekende Meesterdammer (MF) Wim Bremmer komt dan terug in zijn geboortestad Winschoten en is met een rating van 1331 punten één van de topdammers die aanschuiven in de hoogste klasse. Naar verwachting maken een kleine 100 liefhebbers om 10 uur in het gebouw van SV Bovenburen hun opwachting bij dit toernooi, voor zowel de gevorderde- , als de beginnende dammers. De gevorderde dammers werken in groepjes van 4 een zogenaamde “rondtoernooi” af, met een speeltempo van 1 uur/speler per partij. De beginnende- en herintredende dammers daarentegen spelen zonder “de klok”. Daarnaast is de jeugd welkom. Een delegatie van de plaatselijke damclub zal bestaan uit jeugd, beginnende- en gevorderde dammers, in totaal tussen de 25 á 30 leden.
De organisatie hoopt tevens dat menig “oud-lid” zal aanschuiven.