Onderlinge competitie Damclub Winschoten

De clubavonden van Damclub Winschoten in het gebouw van SV Bovenburen werd goed bezocht op 24 en 25 april, met name de dinsdagavond komen gemiddeld zo’n 16 leden hun partijtje spelen. Op woensdagmiddag nemen gemiddeld 12 jeugddammers deel aan de training. Woensdagavond komen de gevorderde dammers in actie.

Uitslagen beginnende dammers
Danny Krasnice – Anke Sijbesma 2 – 0
Jan Starke – Richard de Rooy 1 – 1
Demi Peters – Sten Doddema 1 – 1
Geert Lubberink - Rika Smit 1 – 1
Wim Westerbeek - Tjerk Loots 2 – 0
Hermann Loots - Geert Lubberink 1 – 1
Grieko Kruijer – Jamey Loots 2 – 0
Rika Smit – Mirjam Venema 0 – 2

Harrie Molthoop speelde diverse oefenpartijen
Nickey Loots nam tenslotte de theorie van “Wiersma zwart” door.
Uitslagen gevorderden
Henk Prak – Jakob Pronk 1 – 1
Ben Haan – Han Tuenter 2 – 0
Marchinus Mulder – Demi Peters oefenpartij
Demi Peters – Geert Lubberink oefenpartij
Geert Lubberink - Marchinus Mulder oefenpartij

Koningsdag geslaagd
Damclub Winschoten gaf op Koningsdag voor de vierde keer acte de préséance bij het geïntegreerde dambord naast de Marktpleinkerk in Winschoten. ’s Morgens in alle vroegte trok de crew van de damclub, met 40 schijven onder de arm, naar het versteende dambord, om het daarna bezet te houden voor de liefhebbers die een partijtje wilden spelen. Daarnaast was er gelegenheid om op “normale” borden te oefenen in deze tak van de denksport. De weergoden waren ons dit jaar goed gezind en de publiek belangstelling was overweldigend. Ook bij deze editie gaf menigeen te kennen een bezoek te willen brengen aan de clubavond van de damclub.