Nieuws Damclub Winschoten

Dinsdag 25 en woensdag 26 september zijn door de leden van damclub Winschoten een 11 tal wedstrijden gespeeld. De jeugdgroep op dinsdagavond speelden 4 partijen, waarbij tevens als oefening werd genoteerd. Daarnaast werkte de beginnersgroep bij de senioren 5 partijen af. Woensdagavond werden door de gevorderdengroep nog eens 3 partijen afgewerkt. Woensdagavond werd de 2e ronde om het persoonlijk provinciaal kampioenschap dammen afgewerkt in de Bovenburen, voor zowel de eerste- als de hoofdklasse. Jan Starke uit Oude Pekela was deze ronde gekoppeld aan Fenno Werkman, die eveneens beide punten mee naar Baflo nam.

Janick Lanting – Dylano Stoter 0 – 2
Jamey Loots – Janick Lanting 1 – 1
Nickey Loots – Geert Lubberink 1 – 1
Demi Peters – Han Tuenter 1 – 1
Anke Sijbesma – Tjerk Loots 0 – 2
Wim Westerbeek – Harrie Molthoop 2 – 0
Anne Snoey – Danny Krasnice 0 – 2
Sten Doddema – André Weersing 2 – 0
Tjerk Loots – Geert Lubberink oefenpartij
Han Tuenter – Marchinus Mulder 2 – 0
Martin Viel – Demi Peters oefenpartij

Basisschooljeugd
Woensdagmiddag kwamen tenslotte nog een 8 tal jonge dammers uit het basisonderwijs op de training in het gebouw van S.V. Bovenburen. Na enige theorie werden oefenpartijen gespeeld, waarbij het geleerde in praktijk werd gebracht.