De clubavond van Damclub Winschoten werd bezocht door 39 enthousiaste dammers

Dinsdag 6 en woensdag 7 februari schoven de leden van Damclub Winschoten weer achter de damborden voor de onderlinge competitie of een trainingspartij. Dinsdagavond waren 13 leden present bij de beginners en herintreders, waarbij Sten Doddema uit Winschoten zijn eerste damdiploma behaalde met een 100% score. Sten begint komende dinsdag met de cursus “Wiersma wit” dat verder gaat in de theorie.

Gespeelde partijen
Grieko Kruijer – Wim Westerbeek 2 – 0
Tjerk Loots – Evert van Leeuwen 0 – 2
Richard de Rooy – Anke Sijbesma 1 – 1
Demi Peters – Jan Starke 0 – 2
Harrie Molthoop – Danny Krasnice 2 – 0
Sten Doddema – Geert Lubberink oefenpartij

Jeugdafdeling
Woensdagmiddag 7 februari werd de jeugdafdeling bezocht door zo’n 18 dammers voor oefenpartijtjes en training uit de zogenaamde werkboeken. Janick Lanting uit Bad Nieuweschans is onderhand begonnen met het proefexamen “Sijbrands wit”.

Gevorderde dammers
Woensdagavond 7 februari kwamen een 8 tal gevorderde dammers op de clubavond in het gebouw van SV Bovenburen aan de Tromplaan. De 12 jarige Demi Peters uit Bad Nieuweschans is na onderling overleg toegetreden tot deze groep, waarbij de overige leden haar op een hoger plan willen brengen. Gerco Lubberink speelde een trainingspartij tegen Demi, waarbij na afloop de wedstrijd aan een uitvoerige analyse werd onderworpen.

Gespeelde partijen
Gerco Lubberink – Demi Peters 2 – 0
Geert Lubberink – Jakob Pronk 1 – 1
Ben Haan – Evert van Leeuwen oefenpartij
Marchinus Mulder – Han Tuenter oefenpartij

A.s. zaterdag 17 februari gaat het 10 tal van Damclub Winschoten voor de “uitwedstrijd” naar Emmeloord om tegen de plaatselijk damclub uit te komen in de 1e klasse A. Dit is tevens de laatste ronde van de 10 tallen competitie in de zogenaamde Nationale Competitie.