Clubavond Damclub Winschoten

De clubavond op 17 en 18 oktober werd door een 30 tal leden bezocht, verdeeld over de dinsdagavond, woensdagmiddag en woensdagavond. M.a.w. Damclub Winschoten is op alle fronten bezig de damsport onder de aandacht te brengen, waarbij zowel jeugd als senioren aansluiting kunnen vinden. Daarbij is de vereniging aangesloten bij de Oost Groninger Dambond (OGD) en de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB). Daarnaast zijn elke zaterdag een 10 tal dammers actief bij de Nationale Competitie of bij het jeugddammen. Zo was zaterdag 20 oktober een delegatie actief op de 1e Regio Cup in Drachten te weten Jamey Loots, Hermann Loots en Nickey Loots uit Winschoten, Jona Bos en Timo Bos uit Wedderveer en Dylano Stoter uit Bad Nieuweschans. Tevens waren Demi Peters uit Bunde en Janick Lanting uit Bad Nieuweschans naar de Centrale Pupillen Training (CPT) in Huissen. Dinsdagavond kwamen een 10 tal beginnende dammers in actie met daarnaast de oudere jeugd. Hier werd een deel van de avond benut om enkele praktijkvoorbeelden voor het voetlicht te brengen. Deze tips zijn uitermate geschikt om een betere partij te spelen. Vervolgens werd in de “werkboeken” de theorie bijgeschaafd. Ter afsluiting werden enkele trainingspartijen afgewerkt met de mogelijkheid het geleerde in praktijk te brengen. Woensdagmiddag kwamen de basisschoolleerlingen voor de wekelijkse training in het gebouw van S.V. Bovenburen. Woensdagavond werd de trainingsweek tenslotte afgesloten met een 3 tal partijen. Over 14 dagen krijgt Winschoten bezoek van 12 deelnemers voor de wedstrijden om het Persoonlijk Provinciaal Kampioenschap (PPK). Afgelopen donderdag kwam Jan Starke uit Oude Pekela uitkomend in de 1e klasse van de PPK tot een puntendeling tegen Eddy Groenhagen uit Warffum. Jan bezet nu samen met Eddy de 5e plaats.

Anne Snoey – Sten Doddema 2 – 0
Anke Sijbesma – Jan Starke 0 – 2
Richard de Rooy - Andre Weersing 2 – 0
Danny Krasnice – Wim Westerbeek 2 – 0
Harrie Molthoop – Grieko Kruijer 2 – 0
Geert Lubberink – Richard de Rooy oefenpartij
Han Tuenter – Ben Haan 0 – 2
Demi Peters – Geert Lubberink afgebroken
Geert Lubberink – Marchinus Mulder 2 – 0

De dinsdagavond “jeugdgroep” bestaande uit Jamey Loots, Nickey Loots, Dylano Stoter, Janick Lanting en Demi Peters werkten samen met Han Tuenter en Geert Lubberink enkele trainingspartijen af.