Nieuws Damclub Winschoten

Dinsdag 13 en woensdag 14 november vonden 32 leden van Damclub Winschoten de weg naar het speellokaal, het gebouw van S.V. Bovenburen aan de Tromplaan in de Molenstad. Het begon uiteraard weer op de dinsdagavond met de groep beginnende dammers. De jeugd werd hierbij onderwezen in de theorie, die inzichtelijk werd gemaakt op het demonstratiebord. Daarna werd het geleerde in praktijk gebracht met enkele oefenpartijen. Woensdagmiddag namen 12 liefhebbers bezit van lokaal 3 om zich verder te verdiepen in de damtheorie. Dit onderdeel werd eveneens afgesloten met enkele oefenpartijen. Woensdagavond kwamen de gevorderde dammers bijeen voor hun onderlinge partijen. Deze groep wordt binnenkort uitgebreid met een 4 tal nieuwe leden. Deze avond speelde Jan Starke uit Oude Pekela in het kader van het Persoonlijk Provinciaal Kampioenschap (PPK) een “thuiswedstrijd” tegen Jack Westerdijk uit Delfzijl. In deze interessante partij kwam uiteindelijk een puntendeling op het scorebord. Met de laatste ronde tegen Anko Sterenberg uit Uithuizen maakt Jan, bij winst, nog kans op een podiumplaats. Ondertussen wordt de damclub benadert om een damcursus te verzorgen op basisscholen in de gemeente Oldambt. Dit alles ter voorbereiding op het komende scholendamtoernooi dat in januari 2019 haar 7e editie ingaat.

Anke Sijbesma – Danny Krasnice 2 – 0
Anne Snoey – Jilje Scheeringa 2 – 0
Sten Doddema - Richard de Rooy 0 – 2
Wim Westerbeek - Grieko Kruijer 2 – 0
Marchinus Mulder – Geert Lubberink 1 – 1
Demi Peters – Geert Lubberink oefenpartij
Han Tuenter – Ben Haan 0 – 2
Jan Starke – Jack Westerdijk 1 – 1
Geert Lubberink - Jilje Scheeringa 1 – 1 oefenpartij
Nickey Loots – Geert Lubberink oefenpartij
Han Tuenter – Jamey Loots oefenpartij

Harrie Molthoop speelde enkele oefenpartijen.