Han Tuenter kampioen damtoernooi Leek, in ratinggroep tot 950 punten

Zaterdag 20 april kon voorzitter Dick Holtman van Damclub Roden/Leek 40 deelnemers verwelkomen op het traditionele Rapid damtoernooi in “Sportcentrum” Leek. De deelnemers werkten in één groep 7 ronden “Zwitsers systeem” af onder een speeltempo van “Fischer 20 + 5”. De deelnemers waren virtueel onderverdeeld in drie ratinggroepen, namelijk boven 1150 punten, 950 tot 1150 punten en tot 950 punten. Oost Groningen was met een grote delegatie afgereisd naar Leek. De drie jeugdleden namen deel in de categorie tot 950 ratingpunten en kwamen tot de volgende score Dylano Stoter uit Bad Nieuweschans 2 remises, plaatsgenoot Janick Lanting 4 punten en Demi Peters uit het Duitse Bunde kwam tot 6 punten (2 maal winst en 2 remises) . Han Tuenter uit Westerlee kwam eveneens uit in deze ratinggroep en werd met 8 punten kampioen. Algeheel kampioen boven de 1150 punten werd MI Michiel Kroesbergen uit het Gelderse Emst op de voet gevolgd door MI Rein van der Pal uit Leeuwarden, 3e CMF Sjoerd Koopman uit het Friese Rosterhaule en 4e Jan Ekke de Vries uit Hoogeveen. Han Tuenter werd met zijn resultaat 14e in het eindklassement, Demi 23e, Janick 38e en Dylano 40e. De jonge dammers deden wederom een schat aan ervaring op. Het volgende damtoernooi vindt zaterdag 11 mei plaats in het Drentse Hijken waar de Drentse Dambond (DDB) en de Provinciaal Groninger Dambond (PGD) gezamenlijk het sneldammen voor senioren afwerken. Hier wordt dan in 3 ratinggroepen gestreden voor een plaats op het NK, zaterdag 8 juni in het Nationaal Denksportcentrum “Den Hommel” in Utrecht. Het speeltempo wordt dan “Fischer 5 + 5”.