Johan Mulder houdt koploper Fokke Smid op remise bij online damtoernooi “Fitter Brein Round-robin”

Maandagavond 15 maart is de 4e ronde afgewerkt bij het “Fitter Brein Round-robin Lidraughts toernooi DDB 2021”. Dit online damtoernooi staat onder auspiciën van de Drentse Dambond (DDB) en heeft 36 deelnemers die op sterkte in vier groepen zijn ondergebracht, waarbij elke groep een zogenaamd rondtoernooi afwerkt. Het speeltempo bedraagt hierbij “Fischer 25 minuten + 10 seconden per zet”.

Damclub Winschoten acte de préséance

Drie leden van Damclub Winschoten nemen deel aan dit evenement, als alternatief op het fysieke dammen dat momenteel nog in de “wachtkamer” zit. Dat zijn Johan Mulder uit Kropswolde, Jan Starke uit Oude Pekela en Ties Willems uit Finsterwolde. Johan en Jan komen uit in groep C en Ties in groep D. De partijen beginnen als basis om 19.30 uur.

Johan Mulder remise tegen Fokke Smid

Na een rustige opening nam Fokke Smid de “hekstelling” in, wat normaliter licht voordeel geeft. Johan kwam hier echter gemakkelijk uit met een 2 om 2 ruil, waarna beide hun stand weer konden opbouwen. Fokke Smid kon daarna geen voordeel meer creëren, waarna de partij, na een lang eindspel, eindigde in een gelijkwaardige puntendeling. Met deze uitslag blijft Fokke Smid koploper en zit Johan Mulder met een 50% score in de middenmoot. Clubgenoot Jan Starke was deze ronde vrij en heeft eveneens 3 uit 3. De 5e ronde staat de partij Johan tegen Jan op het programma. Ties Willems, uitkomend in groep D, verloor deze ronde tegen Nick Bolks uit Hoogeveen. Met deze uitslag blijft Ties op de laatste plaats staan.

Stand groep C
1. Fokke Smid Leek 3 – 5