Jan Starke uit Oude Pekela naar remise bij online damtoernooi om de ”Lidraughts Provincie Cup KNDB 2021”

Vrijdagavond 15 januari is de 2e ronde afgewerkt om de “Lidraughts Provincie Cup KNDB 2021”. Deze 5 tallencompetitie voor 11 teams wordt online afgewerkt, met een speeltempo van “Fischer 45 minuten en 30 seconden per zet”. Jan Starke uit Oude Pekela, uitkomend voor “Checkers Friends”, wist met een rustige puntendeling tegen Alessandro Maggi de 6 – 4 teamzege tegen het Italiaanse Campagnola veilig te stellen. Checkers Friends voert nu samen met DES Lunteren en Inter Bergamo uit Italië de ranglijst aan met 4 punten uit 2 wedstrijden. Huizum Leeuwarden heeft eveneens een ongeslagen status, echter de Friese hoofdstedelingen waren de 1e ronde vrij. Vrijdagavond 22 januari staat de 3e ronde gepland.

Checkers Friends

Het team van Checkers Friends wordt gevormd door Jean-Louis Farcey uit Frankrijk, Johan Folkers uit Steenwijk, Jeremy Pauwels uit Zuid-Holland, Herman Scholte uit Noordhorn, Egbert Wierenga uit Noordbroek en Jan Starke uit Oude Pekela.

Uitslagen 2e ronde

SSS Kampen                – Zuid-Holland 2

DC Nijmegen              – Inter Bergamo

Lidraughts

Het toernooi wordt uiteraard online afgewerkt via Lidraughts. Als basis starten de partijen vrijdagavond om 19.30 uur. Via “toernooibase” van de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB) zijn de partijen semi-live te volgen met een vertraging van 5 zetten.  Daarnaast kan dammend Nederland de rest van de week op maandagavond, dinsdagavond, woensdagavond en donderdagavond online dammen bij de “Online KNDB Clubavond”.

Het speeltempo is dan maandag “Fischer 1 minuut + 1 seconde per zet”, dinsdag “Fischer 3 minuten + 2 seconden per zet”, woensdag “Fischer 5 minuten + 5 seconden per zet” en donderdag “Fischer 10 minuten + 10 seconden per zet”. Daarnaast kunnen de gespeelde partijen aan een analyse worden onderworpen, dat kan eveneens op de site van de KNDB, via “toernooibase” en vervolgens op “toernooien” naar “Toernooibase Lidraughts Provincie Cup”.