Woensdag 2 maart “Dam-instuif” in Bibliotheek Winschoten

Woensdagmiddag 2 maart kunnen de basisschoolleerlingen, uit de Regio Oost Groningen, via een “Dam-instuif’ kennis maken met de damsport in de bibliotheek van Winschoten.

Dit initiatief is overigens een samenwerkingsverband van Biblionet Groningen en Damclub Winschoten. Deelname aan deze dammiddag zijn geen kosten verbonden en staat open voor basisschoolleerlingen vanaf groep 4 t/m 8, in de Bibliotheek Winschoten en duurt van 13.30 uur tot 15.30 uur, waarbij de belangstellenden worden begeleidt door enkele leden van Damclub Winschoten. Hierbij gaan sowieso de spelregels de revue passeren die, waar nodig, inzichtelijk worden gemaakt met een demonstratiebord. Daarna kan naar hartenlust worden geoefend door het geleerde in praktijk te brengen tegen andere liefhebbers. Adres Bibliotheek: Mr. D.U. Stikkerlaan 251  9675 DG Winschoten (in het gebouw van de Klinker)

Deelname

Voor een goede voorbereiding wil de organisatie graag weten hoeveel kinderen vrijblijvend een bezoekje  willen brengen aan deze “dam-instuif”. Aanmelden kan via de bibliotheek Winschoten, site van damclub Winschoten, of mail geertlubberink@gmail.com

Geert Lubberink tel.nr 0597-412124 is contactpersoon voor eventuele vragen.

Persoonlijk Kampioenschap

In eerste instantie was op 2 maart het persoonlijk kampioenschap (PK) voor deelnemers aan het scholendamtoernooi gepland, echter door de corona maatregelen is dit opgeschoven naar een latere periode (herfst) dit jaar. Als alternatief is de “dam-instuif” geïntroduceerd.

Jeugdafdeling Damclub Winschoten

Door het corona tijdperk van grofweg 2 jaar is bij menig sportclub de jeugdafdeling flink afgenomen. Bij Damclub Winschoten idem dito. Normaliter worden de nieuwe leden via het schooldammen enthousiast gemaakt voor de damsport, echter het scholendamtoernooi is twee seizoenen niet gespeeld. Daarom heeft Damclub Winschoten de intentie via een “Dam-instuif” nieuwe jeugdleden te werven. Bij voldoende aanmelding maakt de jeugdafdeling een herstart op woensdagmiddag 9 maart waarbij het eerste lesuur duurt van 14.00 tot 15. 00 uur, eventueel de tweede groep van 15.15 uur tot 16.15 uur.

Diplomadammen

Op de jeugdafdeling kunnen de leden namelijk opgaan voor hun eerste damdiploma. Deze Van der Wal cursus omvat 10 lessen, met aansluitend een proefexamen, waarna ter afsluiting het KNDB examen wordt afgenomen. Hiervoor dienen de jeugdleden overigens een cursusboek aan te schaffen. De cursus wordt gegeven door de jeugdleiders van Damclub Winschoten.