Damtoernooi in Bibliotheek Winschoten

Zaterdag 28 september kunnen de damliefhebbers in Oost Groningen van 10.00 uur tot 13.00 uur aanschuiven voor een damtoernooi in de Bibliotheek van Winschoten. Dit initiatief komt overigens uit de koker van Henriette Wolda die dit soort activiteiten in haar takenpakket heeft. De bibliotheek, ondergebracht in Cultuurhuis De Klinker, is namelijk het hele seizoen ambitieus in het organiseren van een diversiteit aan activiteiten. Na de 1e sessie op zaterdag 22 september vorig jaar, toen ruim 20 liefhebbers acte de présence gaven, wordt de damsport 28 september weer naar voren geschoven om deze denksport onder aandacht te brengen van een breed publiek. Hiervoor wordt wederom de plaatselijke damclub in de arm genomen om dit te realiseren. Daar de bibliotheek “laagdrempelig” is, is dit voor de bezoekers een uitgelezen kans in aanraking te komen met deze tak van denksport. Hiervoor wordt de zogenaamde “stilteruimte” aangepast voor deze damsessie. Bij de start van het toernooi wordt vooraf bekend gemaakt hoeveel ronden “Zwitsers systeem” met het bijbehorende speeltempo worden afgewerkt. De deelnemers worden bij dit systeem in één groep ondergebracht, met virtueel een beginnersgroep en een groep clubdammers. Tevens stelt de damclub prijzen beschikbaar voor beide categorieën. Tenslotte is de deelname gratis en geschikt voor jong (vanaf ca. 8 jaar) en oud. Aanmelden kan bij de infobalie van de bibliotheek in Winschoten of h.wolda@bibliotheekgroningen.nl of via www.damclub-winschoten.nl.