Janick Lanting kampioen jubileumtoernooi Provinciaal Groninger Dambond (PGD) in Warffum

Zaterdag 29 juni werd het 100 jarige bestaan van de Provinciaal Groninger Dambond (PGD) gevierd met een viertallentoernooi in Het Hogeland College in Warffum. Voorzitter Nico Werkman uit Baflo kon zaterdagmorgen 10 viertallen verwelkomen, die een zogenaamd rondtoernooi afwerkten, onder een speeltempo van “Fischer 8 min + 5 sec”. Het 1e team van Warffum werd kampioen, op de voet gevolgd door Hijken DTC 2. Hijken DTC 1 legde beslag op het brons. Damclub Winschoten eindigde op een keurige 6e plaats met 6 punten. Het team van Damclub Winschoten bestond uit Marchinus Mulder uit Finsterwolde, Jan Starke uit Oude Pekela, Demi Peters uit Bunde en Dylano Stoter uit Bad Nieuweschans. In het individuele klassement kwam Jan Starke tot 11 punten, Demi Peters 8 punten, Marchinus Mulder 4 punten en Dylano Stoter, bleef ondanks goed spel, puntloos. Naast het viertallen toernooi werd een individueel toernooi afgewerkt voor spelers tot 600 KNDB ratingpunten. Kampioen werd hier Pieter Dumas uit Bedum, met als goede 2e Richard de Rooy uit Wedderveer. Derde werd Willem Groeneveld uit Den Andel en 4e Tjerk Loots uit Winschoten. In de finale bij de jeugd werd Janick Lanting uit Bad Nieuweschans kampioen met als goede tweede Nickey Loots uit Winschoten.

Eindstand viertallentoernooi
1. D.V. Warffum 1