Promotie damsport op Rozenfestival in Rosarium Winschoten

Zaterdag en zondag 6 en 7 juli wordt wederom het Rozenfestival georganiseerd in het Winschoter Rosarium. Dit is eigenlijk een voortvloeisel van de jaarlijkse Groenmarkt, zoals dit in het verleden werd georganiseerd. Als basis krijgen hier in de eerste plaats producten voor huis en tuin volop de aandacht. Naast bloemen en planten ook tuinmeubelen, tuindecoratie en wordt aandacht besteed aan tuinarchitectuur. Eigenlijk alles wat binnen het thema groen valt is dan te voorhanden in Winschoten. Daarnaast vinden op deze dagen diverse nevenactiviteiten plaats, zoals muziek, dans, kinderplein (sminken en springkussen) Bij zo’n evenement mag vanzelfsprekend het zogenaamde “Foodplein” niet ontbreken. Ook dit jaar is het zogenaamde cultuurplein aanwezig waarbij voordrachten worden verzorgd. Organisator Marketing Oldambt heeft tevens Damclub Winschoten wederom bereidt gevonden de damsport te promoten, waarbij veel facetten van het dammen de revue passeren. In een ongedwongen sfeer kunnen liefhebbers in contact komen met deze denksport met bijvoorbeeld een partij op het grote demonstratiebord van 3 bij 3 meter. Daarnaast kan natuurlijk in alle rust een wedstrijd op “gewone borden” worden gespeeld. De aanwezige crew kan indien gewenst alle ins en outs van het dammen met de belangstellenden doornemen.