Damclub Winschoten schuift aan op Rozenfestival

Om het 50 jarig jubileum van het Rosarium in Winschoten kracht bij te zetten is Damclub Winschoten bereidt gevonden, het eerste weekend van juli, aan te schuiven bij het “Rozenfestival”. Daarom is de traditionele groenmarkt, op de 1e zaterdag in juli, dit jaar omgedoopt als “Rozenfestival” en uitgebreid met de zondag erna. De crew van de damclub wil het publiek, in een ongedwongen sfeer, kennis laten maken met de damsport. Ze doen dat onder meer met het “publiekstrekkende dambord” van 3 x 3 meter. Daarnaast kan op gewone borden in alle rust een oefenpartijtje worden gespeeld. Hierbij kunnen de liefhebbers genieten van het eeuwenoude bordspel. Het kader van de damclub is, bij deze nevenactiviteit, uiteraard aanwezig om de ins en outs van de damsport onder de aandacht te brengen.