Damclub Winschoten op “Waterbei”

Damclub Winschoten neemt zaterdag 23 augustus deel aan het 5e Straattheaterfestival “Waterbei” in het centrum van Winschoten. In eerste instantie stond de damclub, op dit eerste lustrum, gepland bij het geïntegreerde dambord naast de marktpleinkerk. Maar omdat de festiviteiten zijn geconcentreerd in de winkelstraten, heeft de organisatie de “dammers” opgeschoven naar een plekje voor het gemeentehuis. De damclub probeert op deze strategische plek het dammen (nog) meer onder de aandacht te brengen in Oost Groningen. Dit wordt onder andere bewerkstelligd met het demonstratiebord van 3 bij 3 meter. Deze “publiekstrekker” vervult voor het 4e jaar een prominente rol op dit evenement. Daarnaast staan een 5 tal “gewone” borden gereed, om de liefhebbers de gelegenheid te geven in een ontspannen sfeer een partijtje te spelen. Het aanwezige kader van damclub Winschoten laat deze dag de ins en outs van deze denksport de revue passeren.
Vanaf 12.00 uur gaan artiesten van allerlei pluimage het publiek vermaken op “Waterbei”.