Dammen met “Pinky” op Rozenfestival in Winschoten

Zaterdag 7 en zondag 8 juli is het Rosarium in Winschoten wederom het decor voor het 2e Rozenfestival. Vorig jaar werd bij de viering van het 50 jarig jubileum de toenmalige “Groenmarkt”, die één dag besloeg, omgedoopt in rozenfestival. Om de festiviteiten kracht bij te zetten werden twee dagen gepland. Bij de evaluatie werd dit ervaren als een doorslaand succes en zijn voor deze editie weer twee dagen uitgetrokken. Hoofdmoot op dit evenement zijn uiteraard tuin gerelateerde producten. Daarnaast wordt het geheel gecompleteerd met een “kidsplein”, muziek, etc. Marketing Oldambt heeft als organisatie wederom, als ontspanning, Damclub Winschoten ingepland. De damclub komt standaard met het “demonstratiebord” van 3 bij 3 meter tussen de rozenperken staan. Daarnaast kan in alle rust een partijtje worden gespeeld op gewone damborden. Tevens maakt dammascotte “Pinky” haar opwachting. Deze vrolijk ogende pinguïn probeert in een ontspannen sfeer de damsport te promoten. Het publiek kan voor alle ins en outs van de damsport terecht bij de aanwezige crew.

Pinky de pinguïn
Pinky de pinguïn komt nogmaals naar Winschoten om de plaatselijke damclub te ondersteunen op het Rozenfestival. Om de damsport vooral onder de jeugd te promoten, heeft de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB) begin deze eeuw Pinky in het leven geroepen. Deze vrolijk ogende pinguïn met een buik als dambord, trekt vooral op dit soort evenementen veel aandacht. Daarnaast heeft Pinky een eigen website, namelijk DamZ.nl, waar op speelse wijze uitleg wordt gegeven aan de spelregels voor het dammen. Daarnaast is er gelegenheid te oefenen voor zowel de theorie, alsmede om een partijtje te spelen.