Dammascotte “Pinky” actief op “Dag van het Park” in Winschoten

In een zonovergoten Winschoten werd de “Dag van het Park” in het Stadspark voor zowel de deelnemers, als het talrijke publiek, een daverend succes. Organisator “Marketing Oldambt” had deze editie gekozen voor het Stadspark in de Rozenstad. Ook nu gaven weer veel sportverenigingen uit de gemeente Oldambt acte de préséance in deze schitterende entourage. Traditiegetrouw schoof ook Damclub Winschoten weer aan en wist eveneens dammascotte Pinky van de Koninklijk Nederlandse Dambond (KNDB) te bewegen naar Oost Groningen te komen. Vooral “Pinky” genoot hier met volle teugen van en zijn aanwezigheid zorgde voor een gezellig samenzijn. De vrolijk ogende pinguïn met een buik als dambord wist met deze ludieke actie de damsport positief te benaderen. Vooral het jeugdige publiek maakte dankbaar gebruik van het grote demonstratiebord. Daarnaast kon natuurlijk met “gewone” damborden een partijtje worden gespeeld.