Dag van het Park 2019 geslaagd voor Damclub Winschoten

De “Dag van het Park” editie 2019 op zondag 26 mei, gaat de boeken in als zeer geslaagd. Mede door de prachtige entourage en dat de weergoden de aanwezigen goed gezind waren, kwam het publiek in grootte getale naar het Stadspark in Winschoten. Marketing Oldambt had als organisatie een diversiteit aan “activiteiten” een plek gegeven op de route, zoals diverse clinics, kinderyoga, radiografisch bestuurbare auto’s, soccer, Tai Chi, tennis. Daarnaast roofvogelshows, radiografische bestuurbare auto’s en ritjes met paard en wagen. Op diverse plekken in het park werd het geheel opgeluisterd met dans en muziek. Ook Damclub Winschoten gaf traditiegetrouw weer acte de précence. De club was wederom uitgerust met haar publiekstrekker het demonstratiebord van 3 x 3 meter. De damclub mocht zich ook deze editie weer verheugen in een grote belangstelling.

ANWB
In 2005 heeft de ANWB het initiatief genomen voor de “Dag van het Park” met als doel meer aandacht te vragen voor het groen in de stad. De voormalige stad Winschoten schoof toentertijd, met diverse sportclubs, aan in het Rosarium in combinatie met het achterliggende Stadspark. Vorig jaar is gekozen voor het Stadspark met als startpunt de kinderboerderij. Dit jaar namen maar liefst 33 organisaties deel dit evenement.