“Online” Dag van het Park 2021 in Winschoten

De “Dag van het Park 2021”, krijgt dit jaar een online editie. De  vorige fysieke uitvoering in 2020 werd vanwege de coronamaatregelen van de overheid afgelast. Mede daardoor heeft stichting “Marketing Oldambt” besloten de “Dag van het Park 2021” online te laten beleven. Een 13 tal sportverenigingen, uit de gemeente Oldambt, waren bereidt deel te nemen en in samenwerking met de organisatie werden professionele promotiefilmpjes gemaakt. Vanaf zondag 30 mei zijn om 13.00 uur deze promo’s te volgen op oldambt.groningen.nl  Alle video’s hebben uiteraard een informatief karakter, bijvoorbeeld van golfen tot tennis, van peuterwerk en dammen tot beachvolleybal.

Ontstaan Dag van het Park

De “Dag van het Park” was eind vorige eeuw een Belgisch initiatief. Oorspronkelijk was het idee om meer aandacht te vragen voor het binnenstedelijk groen. In 2004 werd het door de ANWB in Nederland “uitgerold” en is onderhand niet meer weg te denken van de evenementen kalender. De toenmalige gemeente Winschoten was vanaf het begin betrokken bij de Dag van het Park en heeft in de “Rozenstad” de sportverenigingen erbij betrokken, met als doel de sport of hobby te promoten. In de beginperiode vormde de scheiding rosarium/stadspark het decor voor dit evenement. De laatste jaren is het opgeschoven naar het stadspark, met als permanente attractie de “kinderboerderij”. In het stadspark konden de verenigingen hun activiteiten onder de aandacht te brengen bij de bezoekers. Als basis stond de laatste zondag van mei hiervoor op de evenementen kalender. Door de jaren heen mochten de aanwezige sportverenigingen zich verheugen in een grote belangstelling. Naar het zich laat aanzien wordt 2022 weer een fysiek gebeuren.