Jan Starke uit Oude Pekela kampioen in 2e klasse op Paasdamtoernooi in Warffum

Voorzitter Eddy Groenhagen van Damvereniging Warffum mocht vrijdagavond 12 april een kleine 50 damliefhebbers verwelkomen in de aula van “Het Hogeland College” in Warffum voor het traditionele Paasdamtoernooi. De 38 deelnemers waren bij dit zogenaamde gongdamtoernooi ondergebracht in hoofd-, eerste- en tweede klasse, daarnaast zat een groep van 8 huisdammers oftewel beginnende dammers. Tenslotte kwam de jeugd in een aparte groep in actie. Bij deze discipline in de damsport gold een speeltempo van 10 seconden per speler/zet. Toernooiwinnaar werd Jan Ekke de Vries uit Hoogeveen. Oost Groningen was ook deze keer goed vertegenwoordigd, waarbij Jan Starke uit Oude Pekela beslag legde op het kampioenschap in de tweede klasse. Richard de Rooy uit Wedderveer werd vice kampioen in de beginnersklasse. Dit had voor Richard de Rooy en Pieter Dumas uit Bedum nog een vervolg, ze waren namelijk op de 1e plaats geëindigd met evenveel punten.
De reglementaire barrage bracht Pieter Dumas het kampioenschap. Tjerk Loots uit Winschoten debuteerde in de beginnersklasse en kwam tot een verdienstelijke 6e plaats. Demi Peters uit Bunde maakte eveneens haar debuut in de 1e klasse en behaalde 7 punten. Demi begon namelijk 2 jaar geleden in de jeugdgroep. Na afloop werden de prijzen uitgereikt door Eddy Groenhagen en Nico Werkman als voorzitter van de Provinciaal Groninger Dambond (PGD).