Damclub Winschoten 13 – 3 winst tegen DC Fryslân 3

Zaterdag 14 oktober stond de 3e ronde van de Nationale damcompetitie op de damkalender. Hiervoor hadden zowel Winschoten 1 als Winschoten 2,  in de 2e klasse A, een “thuiswedstrijd” in het gebouw van S.V. Bovenburen te Winschoten. Winschoten 1 won tegen Damcombinatie Fryslân 3 uit Leeuwarden met 13 – 3. Winst was er voor Nikolaus Schüttezur Wick, Albertus Kamps, Johan Mulder, Frederik Bos, Janick Lanting en Geert Lubberink, aangevuld met een puntendeling van Jilje Scheeringa. Winschoten 2 verloor met 2 – 14 tegen BEGB uit Britsum en kwam tot twee remises van Jan Starke en Han Tuenter.

(c)Arpi

Winschoten 2 opleidingsteam

Winschoten 2 is in principe opgezet als een opleidingsteam voor de jeugd en werd afgelopen zaterdag gevormd door maar liefst 5 jeugdspelers te weten, Jona Bos, Elize van der Kamp, Fianna van der Heide, Hermann en Nickey Loots en de senioren Haykaram Zhamkochyam, Jan Starke en teamleider Han Tuenter. Normaliter zitten Nikolaus Schütte zur Wick en JiljeScheeringa in de basis van het 2e team, echter beide heren vielen zaterdag in om het eerste team compleet te maken en kweten zich uitstekend van hun taak met respectievelijk winst en remise. De realiteit is, dat het klasse verschil tussen de jeugd en senioren momenteel vrij groot is, echter bij Damclub Winschoten wordt deze kloof zienderogen kleiner door intensief damonderwijs en begeleiding. Dat vindt plaats op de jeugdafdeling, elke woensdagmiddag van 14:00 tot 16:00 uur voor de basisschoolleerlingen en de clubavond (woensdag) van 19:00 uur tot ca. 20:30 uur voor de middelbare schoolleerlingen.